DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Turizm Ekonomisine Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 120
Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, turizm işletmelerinde ekonomik analizler yapmada kullanılan temel iktisadi konuları turizm bakış açısıyla değerlendirilmesine olanak sağlayacak bilgileri aktarmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Turizm sektörünü ekonomik açıdan ele alabilecek
  • Turizm piyasasındaki fiyat oluşumunu açıklayabilecek
  • Turizmin ülkeye ve işletmeye kazandırdığı ekonomik faydalarını yorumlayabilecek
  • Turizm plan ve politikalarını irdeleyebilecek
  • Turizmde arz ve talep eğrilerini değerlendirebilecek
Ders Tanımı Ekonomi kavramı, turizm arzı, turizm talebi kavramları
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Turizm Ekonomisine Giriş, Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, Sayfa 1-12.
2 Turizm ile ilgili temel kavramlar ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, Sayfa 13-28.
3 Küreselleşme ve Turizm ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, Sayfa 29-48.
4 Turizm Arzı ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, Sayfa 49-64.
5 Turizm Talebi ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, Sayfa 65-82.
6 Piyasa Kavramı, Turizm Piyasası ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, Sayfa 83-95.
7 Turizm sektöründe Piyasa Tipleri ve Firma Dengesi ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, Sayfa 96-112.
8 Arasınav
9 Bölgesel Kalkınmada Turizm sektörünün yeri ve önemi ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, Sayfa 113-124.
10 Turizmin moneter (parasal) ekonomik etkileri ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, Sayfa 125-138.
11 Turizmin reel ekonomik etkilerinin ölçülmesi ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, Sayfa 139-152.
12 Turizmin ekonomik (olumlu/olumsuz) etkileri ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, 153-161.
13 Turizmde ekonomik planlama ve politikalara bir bakış Bahar, O. ve Kozak, M., Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2006, Ankara, Sayfa 183-203.
14 Turizmde uluslararası rekabet ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara, Sayfa 162-174.
15 Dönemin değerlendirilmesi ve Genel tekrar
16 Final
Ders Kitabı

ÇEKEN Hüseyin, Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2016, Ankara

Önerilen Okumalar/Materyaller

Bahar, O. ve Kozak, M., Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, 2006, Ankara.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
20
Final Sınavı
1
10
    Toplam
128

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

X
2

Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
3

Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.

X
4

Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.

X
5

Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.

X
6

Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.

X
7

İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
8

Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.

X
9

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.

X
11

Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.

X
12

Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.

X
13

Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest